راهنمای تهیه برنامه معاملاتی

راهنمای تنظیم برنامه معاملاتی ( بخش آخرین )

شیوه انتخاب هدف ها در برنامه معاملاتی

انگیزه داشتن یکی‌از حیاتی‌ترین بخش‌های برنامه معاملاتی است . درواقع گزینش انگیزه , عامل دارای اهمیت ترقی یک

 داد و ستد است . در انتخاب انگیزه نباید فقط به موضوعات مالی اعتنا کرد . بلکه باید به اهدافی که جهت بهبود مهارت‌ها 

یاری میکنند نیز اعتنا داشت . به‌طور نمونه می‌توان هدفی گزینش کرد که در آن معامله‌گر تلاش می‌نماید تا به مقررات معاملاتی

 خویش پایبند باشد , یا این که اصول رئیس سرمایه و ریسک را رعایت نماید . با گزینش چنین اهدافی , مهارت‌های اضطراری

 برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای نیز به دست خواهد آمد و با یقین چنین موفقیتی فارغ از اجرو پاداش مالی نخواهد بود .

خوب تر است که زمان‌بندی وصال به هدف ها را به‌طور هر ساله , سه‌ماهه , ماهانه و یا این که هفتگی تعیین فرمایید . 

به‌طور نمونه معامله‌گری در برنامه معاملاتی خویش هدفی انتخاب می نماید تا علم روانشناسی معاملات خویش را در

 زمان ۱ سال ارتقاء بخشد . معمولاً پیشنهاد می‌گردد که از انتخاب هدف ها هفتگی , ماهانه و یا این که چه بسا سه‌ماهه

 صرفا برای بهبود مهارت‌های خویش استعمال فرمایید . ولی برای هدف ها مالی مانند افزایش درصد بازدهی خوب تر است

که از هدف ها هر ساله استعمال فرمایید . چون‌که در‌این‌حالت‌ انگیزه تعیین‌شده بخش اعظم به حقیقت نزدیک خواهد بود .

در چندین مطلب گذشته درباره با شیوه تهیه و تنظیم برنامه معاملاتی مطالبی ارائه شد , 

ولی واقعاً برنامه معاملاتی چه کمکی به معامله‌گر می‌کند؟ در بخش‌های پیشین به‌این مورد اشاره کردیم و 

خوبتر است که در نقطه پایان “ راهنمای تهیه و تنظیم برنامه معاملاتی ” مجدد بدین قضیه تأکید کرد .

احتمال دارد معامله‌گری سیگنال معاملاتی خوب را از بازار گرفته باشد , البته چنانچه در اینجا ریسک خرید و

فروش مدیر نشود , هنوز نیز معامله‌گر در معرض تلف کردن سرمایه خواهد بود . 

یا این که به‌طور نمونه معامله‌گری هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن معاملات خویش ندارد , 

در این حالت کاملاً ارگانیک است که‌این شخص با انجام تعداد متعددی خرید و فروش سرمایه خویش را از دست

بدهد . ارتقا غیرمنطقی تعداد معاملات سبب ساز خواهد شد تا معامله‌گر توجهی به راهکار معاملاتی خویش نداشته باشد و

حجم متعددی از سرمایه خویش را در معرض ریسک‌های دور از شوخی قرار دهد .

راهنمای تهیه برنامه معاملاتی

به‌طور خلاصه در تحت به عوارض اهمیت داشتن برنامه معاملاتی اشاره میکنیم :

• سوای داشتن برنامه معاملاتی , داد و ستد کردن به یک عمل ناامیدکننده , استرس‌زا و بی‌هدف تبدیل می‌گردد . 

پیروی از برنامه معاملاتی سبب ساز می گردد تا معامله‌گر تلاش تر و تمیز و منظمی داشته باشد .

• حجم متعددی از توشه مراحل تصمیم گری را کاهش میدهد . در حالتی‌که شخصی از برنامه معاملاتی به کار گیری نماید , 

متوجه خواهد شد که یا این که در بازار سیگنال معاملاتی موجود است و یا این که سیگنالی وجود ندارد . 

درواقع برنامه معاملاتی از ورود به معاملات احساساتی و بی‌حساب‌وکتاب خودداری می‌نماید .

• برنامه معاملاتی به معامله‌گر امداد می‌نماید تا فرآیند ترقی خویش را نظاره نماید و ایرادات را شناسایی و جبران نماید . درین بین “ محل کار تثبیت معاملات ” میتواند یاری بزرگی به معامله‌گر بکند .

• برنامه معاملاتی به معامله‌گر یاری می کند تا هدف ها مالی و مهارتی به‌خوبی مشخص و معلوم شوند .

• برنامه معاملاتی بازار مطلوب برای کار را معلوم میکند .

• با داشتن برنامه معاملاتی مدیر سرمایه و ریسک آسان‌تر خواهد بود .

• برنامه معاملاتی زمان‌بندی معاملات و عصر فعالیت‌های معامله‌گر را معلوم میکند .

دکترصادقیان

 

راهنمای تهیه برنامه معاملاتی : بخش اول ، بخش دوم ، بخش سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *